Unikaj oszustwa

Aby zapewnić spokojne kupowanie i sprzedawanie, podajemy kilka rad, które pomogą Ci zabezpieczyć transakcję w trakcie kupowania lub sprzedawania sprzętu używanego.

Ogólnie, należy zachować ostrożność w przypadku transakcji z osobą z zagranicy, zwłaszcza wtedy, gdy nie jest ona profesjonalistą (dilerem maszyn lub przedsiębiorstwem handlowym) - spotkaj się ze swoim rozmówcą przed przeprowadzeniem transakcji.

Jeżeli masz podejrzenia co do ogłoszenia opublikowanego na naszej stronie lub jeżeli otrzymujesz podejrzane wiadomości e-mail po wystawieniu na sprzedaż sprzętu na naszym portalu, natychmiast nas o tym zawiadom. Możesz użyć do tego naszego formularza kontaktowego lub korzystając z linka "zgłoś problem" dostępnego w każdym ogłoszeniu.

Uważaj. Jeżeli otrzymałeś wiadomości e-mail napisane niepoprawnie po polsku lub angielsku zwracające się o podanie Twoich danych osobowych, bankowych lub wpłatę zaliczki, nie odpowiadaj na nie! Z pewnością chodzi o oszustwo. Wyślij nam szybko ich kopię na contact-pl@agriaffaires.com , abyśmy mogli ograniczyć takie praktyki.

Otrzymałeś właśnie wiadomość e-mail lub wiadomość SMS i musisz zadzwonić do osoby zainteresowanej Twoim ogłoszeniem lub pod numerem 0899 czeka na Ciebie wiadomość głosowa... Chodzi o próbę wyłudzenia przy użyciu numeru o podwyższonej opłacie. Bez wahania usuń wiadomość e-mail lub wiadomość SMS.

Uważaj na zbyt atrakcyjne propozycje i zbyt niskie ceny. Nigdy nie płać z góry sprzedawcy, którego nie znasz (nie wpłacaj zaliczki). W razie wątpliwości, kliknij link « zgłoś problem » na dole strony z ogłoszeniem.

W żadnym wypadku nie działamy w charakterze pośrednika lub zaufanej osoby trzeciej w transakcjach między kupującymi i sprzedawcami. Należy każdorazowo odmawiać wpłaty jakichkolwiek kwot żądanych w imieniu naszego portalu.

2 podstawowe zasady:

Zażądaj zapłaty przelewem

Po uznaniu Twojego rachunku tylko przelew gwarantuje zapłatę. Odrzuć wszelkie inne sposoby płatności. Pamiętaj, że czek może być zaakceptowany w momencie jego zdeponowania, a potem Twoje konto może nim zostać obciążone po kilku tygodniach, jeżeli został skradziony, jest fałszywy lub bez pokrycia. Pamiętaj, że nawet czek bankowy może być fałszywy.

Nie pozwól nigdy na wydanie sprzętu, dopóki nie uzyskasz gwarancji zapłaty za niego

Sprawdź, czy kwota przelewu została prawidłowo uznana na Twoje konto, zanim wyślesz maszynę (potwierdzenia przelewu nie mają żadnej wartości, ponieważ mogą być sfałszowane).

Przykład oszustwa:

Kupujący wystawia czek w celu zapłaty za nabycie Twojej maszyny. Kwota na czeku jest wyższa od uzgodnionej: Twój rozmówca twierdzi, że się pomylił i prosi o odesłanie różnicy. Deponujesz czek, który jest uznawany na Twoje konto. Odsyłasz różnicę. Kilka tygodni później Twoje konto jest obciążone kwotą czeku przez Twój bank, ponieważ czek był fałszywy, został skradziony lub jest bez pokrycia!

3 podstawowe zasady

Wydrukuj ogłoszenie

W ten sposób zachowasz informacje techniczne i dane wprowadzone przez sprzedawcę.

Upewnij się, czy sprzedawca ma nieposzlakowaną opinię

Przed zakupem obejrzyj maszynę i spotkaj się ze sprzedawcą. Jeżeli nie chcesz się przemieszczać, sprawdź przynajmniej jego nazwę, adres i numer telefonu w książce telefonicznej firm lub osób prywatnych. Na szczeblu międzynarodowym możesz skorzystać z wyszukiwarki Infobel.

Płać za sprzęt tylko przy odbiorze

Jeżeli musisz wpłacić zaliczkę przed dostawą w celu zablokowania transakcji, poszukaj informacji na temat sprzedawcy (dzwoniąc na przykład do jego banku) i wpłać możliwie jak najniższą kwotę.

Przykład oszustwa:

Otrzymujesz propozycję kupna sprzętu za bardzo niską cenę, która ma Cię zachęcić do impulsywnego i szybkiego nabycia bez uzyskania gwarancji co do sprzedawcy. Wysyłasz zaliczkę i nigdy nie otrzymujesz kupionego sprzętu.

Czego nie należy nigdy robić:

Wysyłaj pieniądze za pośrednictwem Western Union lub MoneyGram. Odeślij pieniądze kupującemu, jeżeli przesłał Ci przez pomyłkę zbyt dużą kwotę.

Jeżeli padłeś ofiarą wyłudzenia, musisz to zgłosić na policji.

1. Kupujący i sprzedawcy, spotkajcie się w celu przeprowadzenia transakcji.

2. Kupujący, nie wysyłajcie NIGDY pieniędzy pocztą, za pośrednictwem Western Union.

3. Sprzedawcy, prosimy nie zwracać pieniędzy wcześniej niż po upływie 15 dni od daty ich otrzymania.

4. Uważaj na zbyt atrakcyjne finansowo propozycje i niskie ceny.

5. MB Diffusion NIGDY nie występuje w transakcjach w charakterze pośrednika lub zaufanej osoby trzeciej.